یک هیئت گردشگری از کشور قرقیزستان به ریاست عبدالله بیگ از دانشگاه بین الملی قراقوروم درگلگیت بازدیدکردند. در این بازدید درباره مسائل آموزشی و پژوهشی دانشگاه صحبت شد. بعد از این نشست نمایشگاهی درباره قرقیزستان و رویدادهای فرهنگی آن برگزار شد.

هیئتی متشکل از 25 شخصیت برجسته قرقیزستان به ریاست عبدالله بیگ وزیر گردشگری جمهوری قرقیزستان از دانشگاه بین المللی قراقورام در گیلگیت (PR) بازدید کردند.

این هیئت متشکل از عبدالله بیگ وزیر گردشگری قرقیزستان، پروفسور آمله بیگ از وزارت فرهنگ، مشاور و دبیر سفارت قرقیزستان در پاکستان سانزربیگ امان بای، دانشگاهیان، اعضای آکادمی ملی علوم جمهوری قرقیزستان و کارشناسان تاریخ، خوانندگان، هنرمندان و غیره از KIU بازدید کردند. در بدو ورود به دانشگاه برای بازدید، دکتر عبدالحمید لون، یکی از مدیران دانشگاه بین المللی قراقرم و میر تعظیم اختر مدیر روابط عمومی استقبال کردند.

پس از پذیرایی، هیئت با معاون آموزشی دانشگاه بین المللی قراقرم، استاد دکتر عطاالله شاه، دیدار کرد و در این دیدار معاون آموزشی ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص امور آموزشی و پژوهشی در حال انجام در دانشگاه بر افزایش روابط دوجانبه در زمینه آموزشی و پژوهشی تاکید کرد و گفت: چشم انداز اصلی دانشگاه همکاری با موسسات آموزش عالی و تحقیقاتی بین المللی است؛ که بر اساس آن دانشگاه با موسسات آموزشی و تحقیقاتی مختلف بین المللی همکاری می کند. پس از این نشست، نمایشگاه عکس مربوط به قرقیزستان و رویداد فرهنگی قرقیزستان در تالار مشرف دانشگاه بین المللی قراقرم برگزار شد.

تعداد زیادی از دانشجویان از جمله امجد حسین، رهبر مخالفان مجلس گیلگیت-بلتستان، وکیل مدافع، رئیس و سایر اعضای انجمن قرقیزستان در خارج از کشور، اقشار مختلف مردم، روزنامه نگاران ارشد گیلگیت-بلتستان شرکت کردند. عبدالله بایگ، وزیر گردشگری قرقیزستان، امجد حسین وکیل مدافع رهبر اپوزیسیون و دکتر عطاالله شاه، معاون رئیس دانشگاه بین المللی قراقرم، طی سخنانی در نمایشگاه عکس و رویداد فرهنگی، بر گسترش روابط دوجانبه تاکید کردند و گفتند که دو کشور از نظر روابط دوجانبه شباهت های فرهنگی زیادی دارند و از نظر جغرافیایی نیز نزدیکترین هستند.

در پایان این مراسم یک کلاه  سنتی از سوی وزیر گردشگری قرقیزستان به رهبر مخالفان و معاون دانشگاه بین المللی قرقیزستان اهدا شد و معاون آموزشی نیز لوح یادبود دانشگاه را به اعضای هیئت اهدا کرد.

https://i0.wp.com/urdu.pamirtimes.net/wp-content/uploads/2023/05/002.jpg?resize=780%2C470&ssl=1

منبع:

https://www.urdupoint.com/daily/livenews/2023-05-10/news-3577085.html

https://dunya.com.pk/index.php/city/islamabad/2023-05-11/2175158#.ZFyECwmT7Cg.whatsapp

https://urdu.pamirtimes.net/2023/05/11/asd-2759/

کد خبر 15600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =